Arcadis a automobilový sektor ve střední Evropě

Hlavní stránka » Akce » Arcadis a automobilový sektor ve střední Evropě

Arcadis Czech Republic, přední globální poradenská společnost poskytující široké spektrum převážně technických služeb, má v Praze expertní tým odborníků poskytujících specializované služby klientům z automobilového průmyslu.

O činnosti tohoto týmu jsme hovořili s jeho vedoucím Martinem Doležalem a s ředitelem společnosti Pavlem Čermákem.

Proč jste pro automobilové klienty zformovali zvláštní tým?
Martin Doležal: Jako jiní realitní klienti, tak i klienti z automobilového sektoru provozují široké portfolio nemovitého majetku: kancelářské prostory, logistické sklady, dealerské sítě a vlastní výrobní objekty. A s tímto rozsáhlým portfoliem jde ruku v ruce spektrum služeb, které náš tým poskytuje z českých a slovenských kanceláří. Při přípravě a realizaci výrobních a logistických objektů poskytujeme už víceméně známé služby jako projektový nebo cenový management, kontrolu kvality nebo value engineering, dodávané developerům logistických a průmyslových objektů nebo přímo automobilkám, popř. jejich dodavatelům. Jde o různé drobnější projekty připravované a realizované v Čechách a na Slovensku, ale také o ty opravdu velké. Dále již přes 10 let úspěšně rozvíjíme tzv. programový management, v jehož rámci řídíme rozvoj celých dealerských sítí pro řadu automobilových značek, např. Lexus, Opel, DS, Infiniti a další. Jde o stovky až tisíce jednotlivých projektů po celé Evropě, potažmo ve světě. Z Prahy pokrýváme přes 20 zemí Evropy, od Skandinávie, přes střední a jihovýchodní Evropu až po Izrael.
Pavel Čermák: Stále rostoucí a již alarmující podíl automobilového průmyslu na celkovém hospodářském výkonu a zaměstnanosti v ČR a na Slovensku se odráží i v růstu našich služeb a tvoří již zhruba třetinu našeho celkového obratu.

Poradit, jak postavit pobočky pro dealery jednotlivých značek nebo celou továrnu, je asi docela rozdíl, co se služeb týká…
P. Čermák: Továrna je sice velký a technicky komplikovaný projekt, ale je na jednom místě. Síť automobilových dealerů, vezměme třeba Opel, kde působíme jako tzv. Brand Guardian, je naopak rozeseta po celé Evropě a zahrnuje téměř 3 000 jednotlivých autosalonů, tedy i značné množství subjektů, s nimiž musíme jednat v místě realizace. Přístup k řešení projektů nebo programů je pak velmi odlišný.

Popište, prosím, co je to programový management a funkce Brand Guardian?
M. Doležal: Správný pojem je pak spíše program a je to soustava stovek nebo i tisíců jednotlivých projektů, tedy automobilových dealerů. Cílem automobilky je postavit novou nebo zrekonstruovat existující síť dealerů tak, aby měla jednotný vzhled a mohla poskytovat zákazníkům stejný servis. Náš tým nastaví zákonitosti celého programu, systém reportování a následně řídí dodavatelský řetězec, který dodává elementy od značení přes fasádu až po elementy vnitřního fit-outu, třeba až po šálky na kávu. Vytváříme koncepční design sítí dealerů a pomáháme jednotlivým dealerům s jeho implementací. Během celého procesu hlídáme, aby veškeré standardy automobilky byly implementovány správně – a odtud Brand Guardian.

Jaký to má význam pro výrobce značky a co z toho má prodejce?
M. Doležal: Automobilka má jistotu, že všechny standardy budou implementovány správně a všechny pobočky dealerů budou vypadat jednotně a budou poskytovat stejný servis zákazníkům, ať jsou kdekoli, v Dublinu, Sarajevu nebo Tel Avivu, například. Dealer zase získá nový showroom postavený podle nejnovějších trendů, což může přivést více zákazníků. Avšak ne všichni dealeři jsou nakloněni těmto nemalým investicím. Zde pak pomůže diplomatický přístup a také případná finanční podpora ze strany automobilky.

Jak dlouho takový program trvá?
P. Čermák: Roky. S každým novým modelem je zapotřebí postavit novou výrobní linku. A dealerské sítě se zpravidla inovují a mění po sedmi až deseti letech. Naši práci ovlivňují i další trendy, jako je třeba elektromobilita (e-mobility), digitalizace showroomů (digitally enabled customer experience) apod. Elektromobily budou měnit vzhled prodejních showroomů, budou se stavět sítě dobíjecích stanic a samozřejmě bude třeba postavit nové výrobní závody se stávajícími, ale i novými subdodavateli… To vše bude potřebovat vysoce sofistikovaný a velmi efektivní systém programového managementu na celoevropské nebo dokonce globální platformě. A to dodáváme a dále rozvíjíme spolu s vizemi našich Automotive klientů. A spolu s nimi se připravujeme na to, že v tomto sektoru dojde v nastávající dekádě k překotným až revolučním změnám.

PR

Můj účet

  • Přihlášení
  • Registrace
  • Moje předplatné
  • Zapomenuté heslo

Sledujte nás

Copyright © 2015 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.