Arkády čeká restrukturalizace

Hlavní stránka » Aktuality » Arkády čeká restrukturalizace

Arkády Pankrác patří k nejfrekventovanějším nákupním centrům v Praze. Zákazníky sem lákají nejen obchody s oblíbenými značkami, ale i kulturní a společenské akce.

Denisa Galová je ředitelkou centra Arkády již od jeho otevření v roce 2008. Náš rozhovor se uskutečnil v jedné z kaváren; kulisu mu tvořil nákupní ruch a Jaguary, které v dubnu ovládly Arkády.

Proč auta v nákupním centru? A proč právě V zajetí Jaguaru?
Jaguar navazuje na velice úspěšnou výstavu z loňského dubna, která se jmenovala V zajetí Porsche. Loni nás velice překvapilo, jakým fenoménem jsou auta, že zajímají mladé i staré a rovným dílem muže i ženy. Nejčastěji jsme pozorovali, že na výstavu dorazí pár, muž a žena, a že skutečně stráví až 1,5 hodiny prohlídkou výstavy. Také jsme zjistili, že toto téma je natolik atraktivní, že jsme zaznamenali přírůstky návštěvnosti o víkendech až 50 % a v průběhu celé výstavy jsme zaznamenávali přírůstek obratů o 15 %. Proto jsme se rozhodli v této sérii pokračovat. Letos je to tedy V zajetí Jaguaru, protože Jaguar se objevil v nejnovější bondovce, takže jde momentálně o velmi aktuální téma. Dokonce se nám podařilo v rámci této výstavy návštěvníkům připravit několik bonbonků. Jedním je česká premiéra Jaguaru, model F-TYPE SVR, který dorazil k nám na Arkády přímo ze své světové premiéry na autosalonu v Ženevě, stejně jako historicky první SUV této značky, model F-PACE. Zároveň se zde představuje celá retrospektiva od nejstaršího sériově vyráběného Jaguaru přes model z 60. let, který byl vyhlášen nejkrásnějším autem 20. století až po ty zmíněné nejnovější modely. Celkem tady vystavujeme 18 vozů ve spolupráci se soukromými sběrateli a samozřejmě se značkou Jaguar. Myslím, že akce je stejným magnetem, jako bylo Porsche, a je stejně úspěšná z hlediska obratu a návštěvnosti.

Pokud vím, není to na Arkádách ojedinělá akce…
V minulosti jsme zde měli podobné výstavy V zajetí jachet a V zajetí motocyklů, pro milovníky přírody zase velice úspěšnou akci Terra Fauna, což byla expozice živých hadů, plazů a obojživelníků, která byla zaměřena na rodiny s dětmi. Za velice úspěšný považuji Gravity Festival, konal se už čtvrtý ročník; je to houseový festival a na podzim přišlo více než 5 000 mladých lidí. Unikátní je DownMall, kdy se za provozu koná v nákupním centru závod na horských kolech, samozřejmě z bezpečnostních důvodů je trasa ohraničená, aby se někomu něco nestalo. Tato akce se konala prvně u nás na Arkádách, a dokonce se nám povedlo ji exportovat do zahraničí. V současné době má DownMall evropskou podobu, koná se v našich centrech v Německu, Polsku, Maďarsku a na Slovensku a v únoru bylo na Arkádách finále European Tour. Závodníci skáčou z jednoho patra do druhého, dělají na kolech přemety… Přímo na tuto akci se přišlo podívat na 10 000 lidí. Tady se něco „navíc“ děje skoro každý týden!

Vraťme se k běžnému provozu. Co čeká nájemce a návštěvníky v nejbližší době?
Centrum je v provozu osmý rok. A vzhledem k tomu, že obchodní centra žijí většinou v desetiletém cyklu, i my na rok 2018 plánujeme restrukturalizaci. Bude spočívat především v nové skladbě obchodů. Nový mix bude vycházet jednak z potřeb lidí ve spádové oblasti, ale bude ušit na míru i těm, kteří v okolí centra pracují. V současné době na Pankrácké pláni pracuje na 10 000 lidí, ale po otevření dalších kancelářských budov, které jsou v různých fázích přípravy, jich zde bude za tři roky zhruba dvojnásobek. Pro nás jsou velice důležitou cílovou skupinou. Jejich specifikem je, že chtějí všechno vyřídit rychle, třeba v době obědové pauzy, před prací nebo po práci. Pro ně je důležité, aby to bylo rychlé a pohodlné, ideálně na jednom místě. Více se budeme orientovat na zboží denní spotřeby a na rychlé občerstvení. Pro nás, protože tady dvojnásobně vzroste počet pracujících, to jednoznačně znamená rozšíření zóny rychlého občerstvení a gastronomie jako celku vůbec. Třetí skupinou zákazníků, která je pro nás významná, jsou ti, kteří se zajímají o módu a moderní životní styl. Podle těchto tří skupin se budeme snažit sestavit novou skladbu obchodů.

Kdy se restrukturalizace uskuteční?
Stávající nájemci mají smlouvy do roku 2018, takže restrukturalizace proběhne v průběhu roku 2018. Takovéto změny se obvykle dělají v červnu, červenci a srpnu, v období dovolených a letních prázdnin. Už teď se začínají podepisovat nové smlouvy, protože cílem je všechno časově rozložit, aby návštěvník najednou nezjistil, že dvě třetiny nákupního centra jsou zavřené, ale aby se v průběhu roku 2017 jednotlivé prodejny postupně rekonstruovaly nebo přesunovaly.

Počítáte s tím, že skladba nájemců bude výrazně jiná?
Bude se hodně lišit. Pronájmy před otevřením se dojednávaly v letech 2006–07. Za tu dobu se trendy v maloobchodech hodně posunuly, vznikla řada nových konceptů, mnohé značky mají jiné požadavky na velikost nebo tvar prodejní jednotky. Abychom reflektovali ty nejnovější trendy a mohli tu umístit nejnovější koncepty v jejich optimální velikosti a pozici, musíme přistoupit k markantním změnám. S restrukturalizací bude spojena optimalizace centra jako takového, plánují se rekonstrukce, např. toalet, pasáže, míst k odpočinku, parkování apod. Chceme, aby po 10 letech provozu centrum působilo novým, svěžím, příjemným dojmem a aby lidé zde rádi trávili svůj volný čas.

Plánujete uzavření celého centra, nebo budou úpravy probíhat po jednotlivých podlažích?
Kdepak, žádné práce by se našich návštěvníků neměly dotknout. Uskuteční se převážně v noci, aby provoz nebyl nijak omezen. Nebude se nic zavírat, ale bude se pracovat v noci tak, aby dané penzum práce bylo ráno úderem 7.00 ukončeno a člověk, který sem ráno přijde, nic nepoznal. Jinak na údržbě budovy pochopitelně pracujeme průběžně. V rámci úspor elektrické energie a v rámci šetrného přístupu k životnímu prostředí, přecházíme na LED osvětlení, plánujeme investice do nového kamerového systému, protože se v průběhu těch osmi let technologie velice změnily.
ak

Sledujte nás

Copyright © 2018 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.