Vienna House Diplomat se více otevře veřejnosti

Hlavní stránka » Aktuality » Vienna House Diplomat se více otevře veřejnosti

Po celou dobu své existence je hotel Diplomat spojen s řetězcem Vienna House (do roku 2016 Vienna International). Byl otevřen v roce 1990.

Nadcházející výročí je také jedním z důvodů jeho současné renovace, která probíhá za plného provozu, ale hosté by ji v zásadě ani neměli zaznamenat. S podrobnostmi nás seznámil Marek Páleník, generální ředitel Vienna House Diplomat Prague.

Práce jste zahájili v létě, tedy v plné sezoně. Není to riskantní?
Jako převážně konferenční hotel máme největší sezonu září – říjen a pak jaro. Koncem července jsme začali se snídaňovou restaurací, kterou navštěvuje většina hostů, a otevřeli jsme ji na konci srpna. V polovině srpna jsme zároveň zahájili renovaci pokojů. Máme jich celkem 398 a budeme postupovat po jednotlivých podlažích, která budou po dobu rekonstrukce uzavřena, aby se stavební ruch hostů nijak nedotkl. Začínáme v sedmém patře. Na každém podlaží máme 67 pokojů a jedno patro zabere sedm týdnů. Na závěr necháváme osmé patro, kde jsou trochu atypické pokoje a apartmány. Celá „akce“ bude trvat do 22. května a za tu dobu získají novou tvář nejen pokoje, ale i všechny veřejné prostory včetně restaurací, vstupní lobby, kongresového centra a střešní terasy s příslušnými meetingovými sály.

V čem renovace spočívá?
Nebudeme měnit dispozice, nic se nebude vyloženě bourat, proto hovoříme o renovaci, nikoli o rekonstrukci. Ta bude zahrnovat novou stěrku a výmalbu stěn, veškeré nové vybavení pokojů i koupelen, úsporné LED osvětlení všech prostor. Co se týká vnějšího vzhledu budovy, nebude se nic měnit, až na to, že po 28 letech se fasáda dočká umytí, takže kámen získá svůj původní vzhled. Průběžně upravujeme okolí hotelu – chodníky, zídky, osvětlení. Chceme také revitalizovat zeleň podél Evropské třídy. Zlikvidujeme starý porost, místo něho vysadíme devět vzrost-
lých pětimetrových stromů, které budou dovezeny z Itálie a po dokončení povrchových úprav budou podsvícené LED světly. Pohledu do hotelu zvenčí dosud bránily husté keře, které se složitě udržují, a navíc skrývají nejrůznější nepořádek. Chceme hotel vizuálně propojit s okolím, a tím přitáhnout i místní obyvatele.

Jak toho chcete dosáhnout?
Historicky byl náš hotel – už podle svého názvu – určen především pro zahraniční klientelu, diplomaty, různé kongresy. Naším cílem je hotel, jeho restaurace, kavárnu i další prostory a služby otevřít i pro místní komunitu. Až bude zrenovovaný, věřím, že přiláká i lidi z okolí. V bezprostředním sousedství máme dvě velké kancelářské budovy, třetí se staví, takže tu bude pracovat na 5 000 lidí. Chceme zde vytvořit prostředí, kam se lidé nebudou bát chodit, budou se tu dobře cítit. Samozřejmě i ceny se přiblíží normálu. Naše restaurace má samostatný vchod, který v minulosti nebyl využíván, ale to se teď změní. Nově jsme v hotelu otevřeli květinářství, léta tu je dámské kadeřnictví, od ledna máme i holičství – jako jediný hotel v Praze – a zhruba 80 % hostů jsou pánové, kteří v okolí žijí a pracují. Klienti těchto provozoven mají na základě účtenky parkování zdarma – a místo se tu najde vždycky. Záměrem je tedy otevřít se lidem vizuálně i fakticky.
Zmínil jste dostupné parkování jako výhodu hotelu. Jakou má kapacitu?
Ve dvou podzemních podlažích je 60 parkovacích míst a dalších 30 je na povrchu. V zásadě zde může parkovat každý, kdo má zájem. Máme zde i parkovací místa dlouhodobě pronajatá lidmi nebo firmami z okolí, parkování využívají hoteloví hosté, účastníci konferencí apod.

Je vaše hotelová restaurace zaměřena na určitou kuchyni či styl?
V minulosti tu byly různé koncepty francouzské či středomořské kuchyně apod. Přišli jsme na to, že lidé se nejvíce ptají po české kuchyni, ale v moderním, odlehčeném stylu. A vzhledem k tomu, že jsme typický městský hotel zaměřený na konferenční a korporátní klientelu a mezi našimi klienty převládají muži, rozhodli jsme se pro kombinaci s grilovanými pokrmy. Takže pokud někoho česká kuchyně neosloví, salát a steak jsou dostatečně univerzální. Máme zde už tři roky šéfkuchaře Jana Schánila, který před příchodem k nám vařil v několika hotelech po celém světě. Musím říci, že někteří hosté k nám zatím přijíždějí trochu s nedůvěrou – s ohledem na stáří hotelu a první dojem. Při odjezdu si návštěvu u nás pochvalují a rádi se vracejí, zejména díky kuchyni a servisu. To je také důvod, proč se majitelé Vienna House rozhodli investovat do renovace hotelu.

Můžete představit vaše konferenční prostory?
Máme celkem 25 konferenčních místností, z nich největší je sál Praha pro 450 osob při divadelním uspořádání. Celková kapacita je 1000 míst. V devátém podlaží máme tři krásné místnosti s terasami, s výhledem na Pražský hrad. Po renovaci budou vybaveny špičkovou technikou, např. pro konferenční hovory, veškerým dostupným audiem a videem. V kombinaci se zmíněnou terasou by to měl být opravdu VIP prostor.
Spolupracujete při renovaci s nějakou architektonickou firmou?
Celý koncept renovace připravila rakouská designérská firma BWM Architekten. Celým hotelem prochází jednotná linie, která vychází z loga, stylizovaného písmene D. Promítne se to v pokojích, v kobercích na chodbách apod. Rakouští designéři navrhli řešení pokojů v tlumených tónech. Byly vybrány dvě varianty, jedna je laděná do modra a hodí se spíše pro business klientelu, druhá je velmi tlumeně červeno-oranžová a má uvolněný turistický charakter. Jedna bude v pokojích směrem do vnitrobloku, druhá na vnější straně. Generálním dodavatelem renovace je německá firma Riedl, která spolupracuje s lokálními subdodavateli.

O vás je známo, že jste sportovní nadšenec…
Před zhruba pěti lety jsem se rozhodl pro změnu životního stylu, snažím se lépe skloubit práci a rodinu, zařadit do denního programu sport. Mladí nechtějí trávit v práci 15 hodin denně, jako jsme to dělali my a zničili jsme si při tom zdraví a pak jsme se hledali cestu, jak to napravit. Do Vienna House Diplomat lze docela dobře dojet na kole, máme zde i prostory, kam kola bezpečně uložit, kde se převléci a osprchovat po ranním běhu. Je to má manažerská strategie i filozofie, kterou aplikuji. Při zdravém životním stylu jsou lidé méně nemocní, odolní vůči stresu, výkonnější. Sám jsem před lety po zdravotních problémech začal běhat, abych shodil přebytečná kila. Později jsem připojil jízdu na kole a nakonec plavání – a tak nějak nenápadně se z toho vyklubal triatlon. Říkám, že v životě mám také takový triatlon: rodinu, práci a sport. Všechny tři části musejí být vybalancované, abych mohl správně fungovat.

Jak se to promítá do vaší práce?
Hotelovým hostům nabízíme možnost si zaběhat prostřednictvím aplikace mobilní concierge. Mohou si objednat ranní běh s ředitelem – a zájemci se vždycky najdou, zejména při kongresech. Onehdy jsme běželi okruh asi 10 km, přes Stromovku na Hradčany, takže to byla taková netradiční ranní prohlídka Prahy. Za běhu s nimi pohovořím, řeknu jim něco o Praze, oni zase prozradí něco o své práci, mám zpětnou vazbu, jak se cítí v hotelu, jestli mají nějaké výtky. Je to i komerčně úspěšný tah, protože třeba kongresoví hosté se sem vrátí i s rodinou. Ranní běh či jiné sportovní aktivity jsou v hotelech poměrně běžné, ale hosté uznávají, že s nimi spíše běhají fitness trenéři než ředitelé. Kolegyně z konferenčního oddělení je certifikovaná cvičitelka jógy, takže zájemcům zejména z řad účastníků konferencí nabízíme také jógu na terase.

Jak se na takové sportovní aktivity tváří zaměstnanci hotelu?
Zapojují se. Většinou mají sedavá zaměstnání, tak se rádi protáhnou. Třikrát týdně – v různou dobu, aby se mohli zúčastnit zaměstnanci z různých směn nebo maminky, které po práci spěchají pro děti – nabízíme cvičení s instruktorem z našeho fitness, jenž připraví v některém z volných sálů malý kruhový trénink. Je to hodina z pracovní doby, kterou nemusejí nijak nahrazovat a mají ji zaplacenou. Průměrně se sejde osm až deset lidí. V době, kdy je nedostatek pracovníků v našem odvětví, je to způsob, jak přilákat a udržet zaměstnance a být s nimi v neformálním kontaktu. Zjistil jsem, že to funguje lépe než nějaké striktní příkazy a zcela formální jednání. Prostřednictvím sportu se zapojujeme i do charitativních akcí ve prospěch například projektu Můj nový život, Mamma HELP a dalších. Nejde jen o to vybrat mezi sebou peníze, ale člověk by měl mít pocit, že přispěl aktivně, takže jde o různé běhy a soutěže, z nichž jde startovné na dobrý účel.
AK

Sledujte nás

Copyright © 2018 WPremium event, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.